Obaly, jejich třídění pro efektivní recyklaci, a za to vše odměna při využití nové technologie blockchain? Nejen tyto základní atributy pro udržitelnost obalových odpadů spojili zakladatelé nového projektu Ecottera, který má ambice být jedním z nejvýznamnějších ekologických projektů v rámci Web3.
Ecoterra je určena pro širokou škálu uživatelů, kteří třídí a tím podporují recyklaci. Cílem projektu je poskytnout výhody spotřebitelům a současně přinést další řešení pro udržitelnější budoucnost. Zakladatelé projektu věří, že vytvoří komplexní přístup k recyklaci, cirkulární ekonomice a kompenzaci uhlíku. Integrace technologie blockchain umožní transparentnost, bezpečnost a snadné použití.
Celý systém Ecottera spočívá ve vracení zejména použitých obalů nebo textilií, a to prostřednictvím automatů instalovaných ve sběrných místech, kterými budou zatím maloobchodní prodejny. Vždy, když spotřebitel vrací recyklovatelný obal do automatu, načte přes mobilní aplikaci Ecottera čárový kód obalu daného produktu. Aplikace udělí za vrácený obal tokeny Ecottera. Tokeny si za každý obal střádá a pak je může použít k prodeji, držení, sázení nebo je může darovat na ekologické účely. Tokeny jsou vydávány na blockchainu Ethereum.
Další přidanou hodnotou celého systému je online tržiště pro recyklovatelné materiály, také na technologii blockchain, kde lze k obchodování používat tokeny Ecoterra. Ty lze následně vyměnit za klasickou měnu nebo jiné krypto měny. Blockchain zde opět slouží k transparentnosti a pomocí uživatelsky přívětivé mobilní aplikace je účast v obchodování jednoduchá pro každého spotřebitele.
Projekt počítá s využitím jejich systému různými značkami, včetně těch, které se zavázaly k udržitelnosti a používání recyklovaných materiálů, například Patagonia, The North Face, H&M, Zara nebo Nike. Tyto značky jsou lídry v udržitelném módním a outdoorovém průmyslu a jsou známé svým závazkem používat materiály šetrné k životnímu prostředí a snižovat svou uhlíkovou stopu. Kromě oděvů a outdoorových značek může z používání Ecoterry těžit také celá řada dalších odvětví. Například společnosti zabývající se balením a spotřebním zbožím, jako je Coca-Cola, Heineken, Pepsi, Evian a další, mohou využívat recyklované materiály ke snížení dopadu na životní prostředí, zatímco technologické společnosti mohou platformu využívat také ke kompenzaci svých emisí a podpoře projektů obnovitelné energie.
Celkově je Ecoterra navržena tak, aby byla flexibilním a všestranným řešením, které může používat velké množství značek a průmyslových odvětví. Tím, že poskytuje způsob jak kompenzovat emise a podporovat udržitelné postupy, nabízí praktické a efektivní řešení pro společnosti, které chtějí snížit svůj dopad na životní prostředí.
Comments are closed.